Děti, děti, děti….kolem nich se to teď pár týdnů bude točit ještě více než kdy jindy. No ano, začíná škola. Blíží se mílovými kroky.
Aktovky, pastelky, barvičky, sešity, přezůvky, krabičky na svačinky…a tak dále a tak dále…
Víte ale, na co byste se měli nyní v pokojíčcích dětí zaměřit? Jak jim jejich školní práci zpříjemnit a ulehčit? ? Končí čas her a začínají povinnosti.
Tak tedy, tohle by naše ratolesti potřebovaly:
1. PRACOVNÍ STŮL – by měl být tak, aby děti viděly na dveře a zároveň nejlépe, kdyby byl otočený tak, aby děti nekoukaly do zdi, ale tak, aby zeď – opora byla za nimi. Pevná opora za námi vytváří pocit bezpečí. Volný prostor před námi zase rozlet a rozhled a kupu nových myšlenek a nápadů. A to se jim bude hodit. Naopak koukání do zdi nepřináší do života nic kreativního.
Koukněte na tyto dva obrázky, už z nich je na první pohled vidět volnost člověka s prostorem před sebou.
2. PRACOVNÍ PROSTOR by měl být čistý a bez zbytečností, které odvádějí pozornost. Děti se pak nedokážou dobře soustředit. Vím to i podle mého syna, je roztržitý, když je kolem moc věcí, nedej bože nepořádek. Nesoustředí se a vše mu trvá déle. Každá věc by měla mít své pevně stanovené místo. Možná i děti nepořádníci se naučí, když se jim toto vysvětlí a když zjistí, že jim to pomáhá se soustředit, si po sobě uklízet.
3. Pracovní prostor školáka by měl být také DOBŘE OSVĚTLENÝ a to nejen světlem přirozeným, ale měl by mít i dobrou lampu. Někdy rodiče argumentují tím, že je dobré mít stůl pod oknem, že lépe uvidí. Tak úplně s tím nesouhlasím, je jen málo chvil, kdy si děti doma dělají úkoly u stolu, když je venku ještě světlo. Od září do dubna se více méně doma odpoledne či večer svítí. Proto je dobré dětem prostor dobře osvětlit a klidně otočit i stůl tak, aby měly za zády pevnou zeď.
4. Děti by měly mít rovněž ÚLOŽNÝ PROSTOR určený jen na ŠKOLNÍ POTŘEBY a AKTOVKU. Pokud chceme, aby měly smysl pro nějaký řád a pořádek, je dobré je naučit mít oddělený prostor na věci školní a na hračky.
5. Inspirativní věcí pro školáka bude určitě GLOBUS nebo NÁSTĚNNÁ MAPA. Je to podnětné a motivující. Mají pak i větší chuť na zkoumání cizích krajů.
6. A pokud vaše dítko v průběhu roku dosáhne nějakých úspěchů, není od věci mu jeho DIPLOMY a OCENĚNÍ vystavit, ideálně do oblasti dosažení.
vstupní dveře do pokoje jsou na linii moudrost, kariéra, pomocníci
7. Podle data narození a výpočtu čísel ming kua se dá pokojíček školáka i vhodně vymalovat, nic ale nezkazíte barvou žlutou nebo oranžovou. Žlutá je skvělá za pracovním stolem, je to výborná léčba na pocity méněcennosti. Pomáhá také prosadit svou osobnost. Oranžová je vhodná do pokojů dospívajících, podpoří je v tom, že TO dokáží, prostě se jim s touto barvou bude dařit. Není nutné, aby byly na všech zdech, stačí jen jedna, aby splnila svůj úkol a byla podporující. A také tato ohnivá barva dodává radost do života. Zelená barva pak podpoří hravost a uvolnění.
Pokud bude pokojíček laděn do šedé a bílé, popřípadě jiných kovových barev, stříbrná, zlatá, světlounce fialková, růžová či mentolová, budou děti více organizované. Vše bude jako podle pravítka, budou mít řád, ale přestanou si hrát. A to by byla škoda. I v průběhu školního roku by totiž neměly zapomínat na odpočinek a prostor pro hry a hraní si.
Rad a tipů by bylo jistě hromada, toto je jen pár nejzákladnějších.
Přeji úspěšný vstup do nového školního roku všem dětem i rodičům.
PS: pokud byste měli zájem o hlubší konzultaci, napište.
PS 1: pokud byste měli zájem se něco naučit, pište také, otevíráme školičky i pro dospěláky, tato škola vás bude bavit…číst, psát a počítat už umíte, takže se konečně zaměříme na něco pro život důležitějšího. Naše vztahy, zdraví, práci, pomoc zhůry i pomoc přátel…zabrousíme do všech oblastí našeho života.
Pokud jste z Opavy a okolí, můžete mne také navštívit v apatyce na Pekařské ulici č. 58. Probereme to osobně.
Těším se.
Renáta
Komentáře